گناهان کبیره:اهنگ وغنا

دسته بندی : <-CategoryName->

غناء و موسیقی  

حضرت صادق (ع) فرمودند: گوش دادن به غناء نفاق را در قلب میرویاند چنانکه آب سبزه را.همچنین فرمودند: داخل خانه هایی که خداوند نظر رحمتش را از اهل آن برداشته ( بواسطه نواختن موسیقی و غناء) وارد نشوید.باز فرمود:از جمله گناهان کبیره لهوهایی است که انسان را از یاد خدا باز می دارد و در ارتکاب گناه بی پروا میکند مانند غنا و نواختن موسیقی.گناهان کبیره شهید دستغیب جلد ۱ باب غناء

{قبل از هر چیز یک تعریف ساده از غناء که در احادیث تصریح  به حرام بودن آن  شده میکنیم.موسیقی و آوازخواندن(ترانه) مناسب مجلس گناه غناء است.نکته اینجاست که هر موسیقی و ترانه خواندنی غناء و گناه نیست. که اغلب تشخیص آن هم سخت نیست! گاهی مصداق آن به قولی از حالی به حال دیگر شدن است، یعنی با شنیدن آن حرکاتی را انجام دهیم که در حالت عادی انجام نمیدهیم! مثل رقص .مصداق دیگر شاد شدن خیلی زیاد یا ناراحت شدن شدید است.به هر حال هرکس به اندازه خودش میتواند حرام بودن یک ترانه یا موسیقی را تشخیص دهد.در مواردی که تشخیص سخت است ، احتیاط و گوش نکردن بهتر از گناه کردن است .البته و صد البته آواز خواندن زن مگر در مجالس زنانه آن هم با شرایطی که بعدا خواهد آمد حرام قطعی است و این بحث در مورد موسیقی و ترانه هایی است که توسط خوانندگان مرد انجام میشود.من تمام تلاش خودم رو کردم تا یک بحث مستند و مستدل داشته باشیم.پس احادیث آمده از کتب معتبر شیعه گرد آوری شده است.                                                        

؟! }

 و بعضی از مردم سخنان بیهوده را میخرند تا مردم را از روی نادانی از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به مسخره میگیرند؛برای آنان عذاب خوار کننده است.سوره لقمان آیه ۶

حضرت باقر (ع) فرمودند:کسیکه به سخن شنونده ای گوش دهد و موافق او باشد گویی او را پرستیده است .پس اگر از خدا صحبت کند ، شنونده خدا را پرستیده و اگر گوینده از شیطان (خواسته های نفسانی) بگوید پس شنونده شیطان را پرستش کرده است.فروع کافی باب غناء ج ۶ ص ۳۴۳ روایت۲۴


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | یک شنبه 23 بهمن 1390 - 13:18

جهنم

دسته بندی : <-CategoryName->

عذابهای روحی اهل جهنم

 4_ ملامت و سرزنش خداوند و ملائکه

 

« وامتازوا الیوم ایها المجرمون الم اعهد الیکم یا بنی آدم الا تعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین و ان اعبدونی هذا صراط المستقیم و لقد اضل منکم جبلا کثیرا افلم تکونوا تعقلون هذه جهنم التی کنتم توعدون» (یس / 59_63)

«ای گناهکارن جدا شوید آیا با شما عهد نکردم که شیطان را نپرستید که او دشمن آشکار شماست؟  و اینکه مرا بپرستید که راه مستقیم این است؟ او گروه زیادی از شما را گمراه کرد آیا اندیشه نکردید؟ این همان دوزخی است که به شما وعده داده شده بود.»

در آیه دیگر فرمود:

«یا معشر الجن و الانس الم یاتکم رسل منکم یقصمون علیکم آیاتی و ینذرونکم لقاء یومکم هذا قالوا شهدنا علی انفسنا» (انعام / 130)

  

می گویند: چرا آمد و ما امروز خودمان بر علیه خودمان شهادت می دهیم.»

اهل جهنم به خازنان جهنم و ملائکه عذاب می گویند: از پروردگارتان بخواهید یک روز عذاب را از ما بدارد یا بر ما تخفیف دهد.

ملائکه می گویند: آیا در دنیا فرستادگانی از طرف خداوند نیامدند تا شما را از عذاب جهنم بترسانند و شما را وادار به اطاعت از دستورات خدا کنند؟ می گویند: چرا آمدند اما ما ایشان را تکذیب کردیم و اگر به حرفشان گوش کرده بودیم الان در جهنم نبودیم.

«لو کنا نسمع او نعقل ما کنا فی اصحاب السعیر» (ملک / 10)

ملائکه عذاب در جوابشان می گویند: خودتان از خدا بخواهید ما اجازه نداریم؛ تازه خواهش شما نفعی به حالتان ندارد؛ چون آن موقع شما خدا را فراموش کردید حالا هم خدا شما را فراموش کرده است.


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | سه شنبه 18 بهمن 1390 - 17:27

بهشت

دسته بندی : <-CategoryName->

بهشت اقامتگاه ابدی مؤمنان و صالحان رستگار در جهان آخرت است و بهشتیان کسانی هستند که به تصریح قرآن، در ترازوی اعمال، کفه ی کارهای نیک شان از کفه ی بدی هاشان سنگین تر است. در قرآن مجید، بهشتیان به نام ها و صفت هایی همچون اصحاب الیمین و اصحاب الجنه خوانده می شوند. بهشت معادل واژه «الجنّه» است و در قرآن مجید با این اسامی و اوصاف به کار رفته است: «جنه المأموی، جنّات المأوی، جنه النعیم، جنات الخلد، دار السلام، دارالمتقین، دار المقامه، عدن، الفردوس». 

توصیف بهشت در سه سوره الرحمن، واقعه و دهر به صورت مفصل و در برخی از سوره های دیگر قرآن به صورت گذرا و مجمل بیان شده است و به بسیاری از نعمت های بهشتی همچون میوه ها و باغها و چشمه ساران و زنان پری رو با لباس های حریر و ... و نیز نعمت های معنوی همچون رضوان خداوند و ... اشاره گردیده است. در اینکه آیا آن بهشت موعود، اکنون نیز موجود است یا نه، میان دانشمندان اسلامی اختلاف نظر است. اکثر دانشمندان معتقدند که بهشت هم اکنون وجود خارجی دارد و برای اثبات ادعای خود به ظواهر برخی از آیات استدلال می کنند. در روایات مربوط به معراج و روایات دیگر نیز نشانه های روشنی از این موضوع دیده می شود. بنابراین می گویند بهشت در درون و باطن این جهان است اما برای ما قابل دید و درک نیست؛ به عبارت دیگر عالم آخرت و بهشت و دوزخ، بر این عالم احاطه دارد و این جهان همانند جنین در درون آن جهان قرار دارد. 
 
خداوند در سوره مریم آیات 61 تا 63 به توصیف بهشت می پردازد و می گوید:«جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمنُ عِبادَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّهُ كانَ وَعْدُهُ مَأْتِیًّا * لا یَسْمَعُونَ فِیها لَغْواً إِلاَّ سَلاماً وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیها بُكْرة وَ عَشِیًّا * تِلْكَ الْجَنَّه الَّتِی نُورِثُ مِنْ عِبادِنا مَنْ كانَ تَقِیًّا؛ باغهایى است جاودانى كه خداوند رحمان، بندگانش را به آن وعده داده است، هر چند آن را ندیده اند، وعده خدا حتما تحقق یافتنى است. آنها هرگز در آنجا گفتار لغو و بیهوده اى نمى شنوند و جز سلام در آنجا سخنى نیست و هر صبح و شام روزى آنها در بهشت مقرر است. این همان بهشتى است كه ما به ارث به بندگان پرهیزگار مى دهیم».

در این آیات، توصیف بهشت و نعمتهاى بهشتى شده است كه در آیات گذشته از آن یاد شده بود. نخست بهشت موعود را چنین توصیف مى كند: باغهایى است جاودانى كه خداوند رحمان، بندگانش را به آن وعده داده است، و آنها آن را ندیده اند (ولى به آن ایمان دارند). وعده خدا حتما تحقق یافتنى است.

قابل توجه اینكه در آیات گذشته كه سخن از توبه و ایمان و عمل صالح بود و به دنبال آن وعده بهشت،" جنت" به صورت مفرد آمده، اما در اینجا به صورت جمع است (جنات) زیرا بهشت در حقیقت مركب از باغهاى متعدد و فوق العاده پر نعمتى است كه در اختیار مؤمنان صالح قرار دارد. توصیف به" عدن" كه به معنى همیشگى و جاودانى است دلیل بر این است كه بهشت همچون باغها و نعمتهاى این جهان نیست كه زائل شدنى باشد، زیرا چیزى كه انسان را در رابطه با نعمتهاى بزرگ این جهان نگران مى سازد این است كه همه آنها سرانجام زوال پذیرند، اما این نگرانى در مورد نعمتهاى بهشتى وجود ندارد.
 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | سه شنبه 18 بهمن 1390 - 17:15

صلوات...کلید حل مشکل

دسته بندی : <-CategoryName->

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
از جبرئیل پرسیدم، محبوب ترین اعمال کدام است؟پاسخ داد صلوات و درود بر شما ای محمد! و محبت علی بن ابیطالب

 

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
هرکس صلواتی بفرستد، حق تعالی ثواب هفتاد شهید به او عطا می فرماید و اورا از گناهان بیرون می آورد، مانند روزی که از مادر متولد شده است.

 

 

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
صلوات برمن و اهل بیت من نفاق را از بین  می برد.

 

 

 

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
هر کس بر من یک بار صلوات و درود فرستد، خدا به سبب آن ده بار بر وی درود فرستد و ده گناه از وی محو فرماید و ده حسنه برای او ثبت کند و دو فرشته موکل بر او برای رساندن آن صلوات به روح من از یکدیگر سبقت گیرند.

 

 

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
کسی که گل سرخ (گل محمدی) را ببوید و بر من و آل من صلوات نفرستد بر من جفا کرده است

.

 

پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
وقتی چیزی را فراموش کردید بر من صلوات بفرستید که موجب یاد آمدن آن چیز خواهد شد.
 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | سه شنبه 18 بهمن 1390 - 16:51

ایته الکرسی...

دسته بندی : <-CategoryName->

امام محمد باقر از امير المومنين (ع) روايت فرموده: هنگامي كه آيت الكرسي نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آيه الكرسي آيه اي است كه از گنج عرش نازل شده و زماني كه اين آيه نازل گشت هر بتي كه در جهان بود با صورت به زمين خورد.

در اين زمان ابليس ترسيد و به قومش گفت :"امشب حادثه اي بزرگ اتفاق افتاده است باشيد تا من عالم را بگردم و خبر بياورم.

ابليس عالم را گشت تا به شهر مدينه رسيد مردي را ديد و از او سوال كرد: " ديشب چه حادثه اي اتفاق افتاد"

مرد گفت "رسول خدا فرمود:" آيه اي از گنج هاي عرش نازل شد كه بت هاي جهان به خاطر آن آيه همگي با صورت به زمين خوردند. ابليس بعد از شنيدن حادثه به نزد قومش رفت و حادثه را به آن ها خبر داد.

===================

آيت الكرسي سيد آيات قرآن

پيامبر به حضرت علي (ع) فرمود: " يا علي ! من سيد عربم-مكه سيد شهر هاست- كوه سينا سيد همه كوه هاست- جبرئيل سيد همه فرشتگان است – فرزندانت سيد جوانان اهل بهشتند- قرآن سيد همه كتاب هاست – بقره سيد همه سوره هاي قرآن است – ودر بقره يك آيه است كه آن آيه 50كلمه دارد و هر كلمه 50 بركت دارد و آن آيت الكرسي است.

پا داش كسي كه آيت الكرسي را زياد مي خواند

عبدالله بن عوف گفته است:" شبي خواب ديدم كه قيامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آساني بررسي كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ هاي زيادي به من نشان دادند. به من گفتند: درهاي اين كاخ را بشمار ؛ من هم شمردم 50 درب داشت.

بعد گفتند: خانه هايش را بشمار. ديدم 175 خانه بود. به من گفتند اين خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پريدم و خدا را شكر گفتم.

صبح كه شد نزد ابن سيرين رفتم و خواب را برايش تعريف كردم.

او گفت : معلوم است كه تو آيه الكرسي زياد مي خواني. گفتم : بله ؛ همين طور است. ولي تو از كجا فهميدي. گفت براي اينكه اين آيه 50 كلمه و 175 حرف دارد. من از زيركي حافظه او تعجب كردم. آنگاه به من گفت : هر كه آيه الكرسي را بسيار بخواند سختي هاي مرگ بر او آسان مي شود.

=========

داستان نزول

رسول اكرم (ص) فرمود: چون خداي متعال خواست سوره ي حمد و آيه هاي شهدالله (18و19 آل عمران) و قل اللهم (26-27آل عمران) و سوره توحيد و آيه الكرسي را به زمين نازل كندهمگي به عرش الهي چنگ زدند در حالي كه بين آن ها و خداوند حجابي نبود.

سپس فرمودند : پروردگارا ما را به خانه پر گناه و به سوي كساني كه عصيان و گناه مي كنند مي فرستي ؛ در حالي كه ما پاك و مطهر هستيم.

سپس خداي متعال فرمود :" به عزت و جلال خودم سوگند ، هيچ كس شما را بعد از نماز نخواند مگر اين كه او را در مرتبه بالاي قدس جاي دهم كه از نعمت هاي آن استفاده كنند و در هر روز 70 بار به او با نظر رحكت خود بنگرم و در هر روز 70 حاجت او را برآورم هرچند كه بسيار گناه كرده باشد كه كمترين آن دعاها و حاجت ها و آمرزش گناهان باشد. او را از هر دشمني پناه مي دهم و براي پيروزي بر هر دشمني ياريش مي دهم و مانعي به جز مرگ براي بهشت رفتن او نباشد.( يعني بعد از مرگ بلافاصله به بهشت مي رود)


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | سه شنبه 18 بهمن 1390 - 16:35

حدیث از امام سجاد

دسته بندی : <-CategoryName->

1- قالَ الاْمامُ عَلىّ بنُ الْحسَین، زَیْنُ الْعابدین (عَلَیْهِ السَّلام) :

ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُؤمِنینَ کانَ فی کَنَفِ اللّهِ، وَأظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَهِ فی ظِلِّ عَرْشِهِ، وَآمَنَهُ مِنْ فَزَعِ الْیَوْمِ الاْکْبَرِ:

مَنْ أَعْطى النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، ورَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَداً وَرِجْلاً حَتّى یَعْلَمَ أَنَّهُ فى طاعَهِ اللّهِ قَدِمَها أَوْ فى مَعْصِیَتِهِ، وَرَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أخاهُ بِعَیْب حَتّى یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ.([۱])

امام سجاد(علیه اسلام) فرمود: سه حالت و خصلت در هر یک از مؤمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهى مى باشد و از سختى ها و شداید صحراى محشر در امان است:

اوّل آن که در کارگشائى و کمک به نیازمندان و درخواست کنندگان دریغ ننماید.

دوّم آن که قبل از هر نوع حرکتى بیندیشد که کارى را که مى خواهد انجام دهد یا هر سخنى را که مى خواهد بگوید آیا رضایت و خوشنودى خداوند در آن است یا مورد غضب و سخط او مى باشد.

سوّم قبل از عیب جوئى و بازگوئى عیب دیگران، سعى کند عیب هاى خود را برطرف نماید.

 

 

2- قالَ(علیه السلام): ثَلاثٌ مُنْجِیاتٌ لِلْمُؤْمِن: کَفُّ لِسانِهِ عَنِ النّاسِ وَ اغْتِیابِهِمْ، وَ إشْغالُهُ نَفْسَهُ بِما یَنْفَعُهُ لاِخِرَتِهِ وَ دُنْیاهُ، وَ طُولُ الْبُکاءِ عَلى خَطیئَتِهِ.([۲])

فرمود: سه چیز موجب نجات انسان خواهد بود: بازداشت زبان از بدگوئى و غیبت مردم، خود را مشغول به کارهائى کردن که براى آخرت و دنیایش مفید باشد.

و همیشه بر خطاها و اشتباهات خود گریان و ناراحت باشد.

 

3- قالَ(علیه السلام): أرْبَعٌ مَنْ کُنَّ فیهِ کَمُلَ إسْلامُهُ، وَ مَحَصَتْ ذُنُوبُهُ، وَ لَقِیَ رَبَّهُ وَ هُوَ عَنْهُ راض: وِقاءٌ لِلّهِ بِما یَجْعَلُ عَلى نَفْسِهِ لِلنّاس، وَ صِدْقُ لِسانِه مَعَ النّاسِ، وَ الاْسْتحْیاء مِنْ کُلِّ قَبِیح عِنْدَ اللّهِ وَ عِنْدَ النّاسِ، وَ حُسْنُ خُلْقِهِ مَعَ أهْلِهِ.([۳])


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | سه شنبه 18 بهمن 1390 - 15:57

آخرین مطالب

» fasdfasd
» sfsdfsdf
» sdadasdas
» همه چه هست
» همه چی هست
» تتننتاتن
» Key Code برای Call of Duty 4
» دانلود انیمیشن فوق العاده ی partly cloudy
» دانلود گل فوق العاده بارسلنا به چلسی در دقیقه ی 93 (جام ملت های اروپا)
» بررسی نوت بوک Asus K42D با پردازنده AMD
» ال جی تلویزیون سه بعدی ۵۵ اینچی OLED خود را با بدنه فیبر‌کربن و ضخامت ۴ میلیمتر رونمایی کرد
» تولید PSP GO متوقف شد
» کنسول جدید PlayStation 4 سونی، به زودی در بازار جهانی
» گرافیک Xbox 720 هم سطح فیلم Avatar خواهد بود
» قهوه خوشحال!
» ایکس باکس بعدی مجهز به پردازنده 16 هسته‌ای خواهد بود
» تجربه متفاوت بازی در کنسول Wii U نینتندو [E3 2012
» دانلود گل فوق العاده crist ronaldo
» یک چیز خیلی باحال
» لطیفه های زیبا
» پ ن پ (1)
» آیا می‌دانید ؟؟؟
» شایعه : احتمال ساخت و عرضه Xperia Play 2
» تلویزیون سه بعدی- 3D TV - LG / ال جي 47LX9500 - 3DTV
» ps3 vs xbox 360
» عوامل "قهوه تلخ" در انتظار تسویه حساب
» رمز و کد تقلب های بازی call of duty 4: Modern Warfare
» رمز های کانتر سورس
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (9)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (8)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (7)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (6)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (5)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (4)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (3)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (2)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (1)
» آی او اس 6 به روایت تصویر
» معرفی نکسوس 7 - نخستین تبلت گوگل
» درآمد 150 میلیارد دلاری آیفون برای اپل طي 5 سال
» چرا بروز رسانی اندروید 4 برای اچ تی سی دیزایر اچ دی عرضه نمی شود؟
» تاریخ عرضه رسمی ویندوز 8 و تبلت سرفیس مایکروسافت مشخص شد
» مدرک 132 صفحه ای اپل برای اثبات کپی برداری سامسونگ از آیفون
» دلایل انتخاب سیستم عامل اندروید طبق بررسی اپل
» بهترین گوشی های سال از دید اتحادیه تصویربرداری و صوت اروپا (2012-2013)
» معرفی گلکسی نوت 2 توسط سامسونگ
» مشخصات عمومی سامسونگ Galaxy Camera
» بررسی تخصصی LG Optimus 3D
» عکس و مشخصات لامبورگینی
» مشخصات بوگاتی ویرون Bugatti Veyron
صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 ... 21 صفحه بعد
 

لینکستان

نویسنده ی محترم

اَبر برچسبها

                                                           
ADS

درباره ما