داستانهای کوتاه و زیبا از پیامبر اکرم ( ص )


 

سیمای محمد(ص)

موی سرش از نرمه گوش پائین تر نمی آمد و اگر بلندتر می شد، میان موها را می شکافت به طرفین. پیشانی بلندی داشت و ابروان کمانی. دندانهایی صاف، سفید و زیبا. بینی باریک و کشیده. هرگاه پهلوی چراغ می نشست، نور چراغ رخت برمی بست.
مسرور که می شد، چشم بر هم می نهاد و آرام آرام لبخند روی لبهایش جاری می شد. ملیح می شد، پیامبر. گاهی وقتها هم دانه های سفید تگرگ، میان آن صورت رویایی و دلنشین می نشستند و دلبری اش را صدچندان می کردند. با اینکه نوجوانی بیش نبود، اما هرگز بلند نمی خندید؛ محمد.
  
به عدد رگ‌های بدن

با دست خود دام ها را می بست و شیر می دوشید؛ خودش. همیشه خود افسار شترش را می گرفت. نعلین و جامه اش را خود، پینه می کرد. زیراندازش حصیر بود و بالشش لیف خرما. نان جو می خورد و خرما. هرگز سه روز متوالی نان گندم نخورد. روزه را با خرما و اگر نبود با آب افطار می کرد. اغلب یک روز در میان روزه می گرفت. از مجلسی برنمی خاست، مگر اینکه 25 بار در آنجا استغفار می کرد. اغلب رو به قبله می نشست. هر روز سیصد و شصت مرتبه به عدد رگهای بدن، می گفت:«الحمدلله رب العالمین، کثیرا علی کل حال.»

هدیه را می پذیرفت، حتی اگر جرعه ای شیر می‌بود. انگشتر نقره در دست راست می کرد و لباس سفید می پوشید و خربزه و انگور را بسیار دوست می داشت.

تو اینجا چه کار می کنی؟

«- کسی حق ندارد به قرآن محمد گوش کند. اینها سحر است، جادوست. مراقب باشید. نگذارید فرزندانتان به محمد گوش فرا دهند.»
...
در تاریکی شب کنار کعبه ایستاده بودند و به صدای محمد که داشت قرآن می خواند، گوش می کردند... اصلا متوجه روشن شدن هوا نشدند. با طلوع خورشید، چهره های همدیگر را دیدند و...

    - تو اینجا چکار می کنی؟
    - خودت برای چه از دیشب تا حالا اینجا ایستاده ای؟
    - هر دوی شما حماقت کرده اید؟ نمی گویید...
    - پس شما چی؟
    - من می خواستم بدانم اینکه ادعای پیامبری می کند، چه چیزی در چنته دارد. همین!
    - ولی انصافاً صدای زیبایی دارد.
    - خجالت بکشید، سحرتان کرده. برای شما زشت است!
    - یک‌بار که عیبی ندارد، قول بدهیم دیگر اینطرف ها پیدایمان نشود، آخر ما ...
    - بله اگر مردم ما را اینجا ببینند، روزگارمان سیاه می شود.
    - بهتر است زودتر برویم. آفتاب کاملا همه جا را روشن کرده است.

فردا صبح دوباره همدیگر را دیدند و باز بگومگو شروع شد. ابوجهل و ابوسفیان و اخنس ابن شریق! آمده بودند قرآن محمد را بشنوند!
 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 8 اسفند 1390 - 14:48

معجزات پیامبر اعظم(ص)

دسته بندی : <-CategoryName->

شق القمر - معجزه حضرت محمد (ص)

معجره قرن 21 - اخباری که از ناسا انتشار یافته، تصاویری از ماه وجود دارد که حاکی از وجود یک رشته صخره های تغییر
شکل یافته در سطح ماه می باشد که تا عمق آن امتداد یافته و از نیمه دیگر آن برآمده و این دلیلی بر شکافته شدن ماه و پیوند دوباره آن در دورانی از حیات آن می باشد.

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل ( بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند ...خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد ...و سپس ماه به دو نیم شکافته شد نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند ، اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان مارا سحر کرده است.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند " این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد... "اقتربت الساعه وانشق القمر ..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیا است ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم ... و ماه شکافته شد...

وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم.

و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم. روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول شبکه بی بی سی را مشاهده می کردم ، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجالات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می کردند...

مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند بااین مضمون که "شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دولار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید...

آیا این عاقلانه است"؟؟! در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که در آن سفر ، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد.

و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد.

"داوود موسی بیتکوک " سپس می گوید: با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکایی ها باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است...

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

منبع: مجله الشریعه شماره 502 اکتبر 2007 چاپ اردن
 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 17 بهمن 1390 - 19:34

حدیث از امام حسن (ع)

دسته بندی : <-CategoryName->

قالَ امام حسن ( علیه السّلام ):

  • هر قومی که مشورت کند همیشه هدایت شود به رشد واصلاح خود.

منبع: تحت العقول

قالَ امام حسن ( علیه السّلام ):

  • مهیای سفر آخرت شو و توشه آن سفر را پیش از رسیدن اجل تحصیل نما.

                                        

منبع : منتهی الآمال
 

قالَ امام حسن (ع):

  • بیشترین زیرکی٬ ترس از خدا وپرهیزکاری و بیشترین نادانی٬ عیاشی و شهوترانی است. 

منبع : حلیه الاولیا(ج٢ص٣٧)

قالَ امام حسن (ع):

  • گفته شد: مردانگی چیست؟ حضرت فرمود: حفظ دین،و عزّت نفس،و نرمش در رفتار و مداومت بر نیکی و احسان،و ادا کردن حقوق،و دوستی با مردم است.

منبع : تحف الغقول 225

قالَ امام حسن (ع):

  • دانش خود را به دیگران بیاموزان و دانش دیگران را بیاموز؛زیرا با این کار هم دانش خودت را محکم و استوار کرده ای و هم آنچه را نمی دانسته ای آموخته ای.

منبع : کشف الغمّه 2/197

قالَ امام حسن (ع):

مهار علم

  • حضرت امام حسن مجتبی (ع) روزی فرزندان خود و فرزندان برادر خود را دعوت کرد و به آنان فرمود : همه ی شما کودکان اجتماع امروز هستید و امید می رود که بزرگان اجتماع فردا باشید ،دانش بیاموزید و در کسب علم کوشش کنید و هر کدام که حافظه ی قوی ندارید و نمی توانید در مجلس درس مطالب استاد را ضبط کنید آنها را بنویسید و نوشته ها را در منزل نگهداری نمائید تا در موقع لزوم مراجعه کنید.

منبع : بحار جلد 1 ص 110

قالَ امام حسن (ع):

فرزندان مشروع

  •   اهل بیت (ع) نیز به آرامش طبیعی و اطمینان خاطر پدر و مادر در ایجاد فرزند توجه داشته و حضرت امام حسن مجتبی (ع) درباره ی شباهت و عدم شباهت طفل به پدر و مادر فرموده اند : اگر موقع آمیزش و لحظه ی انعقاد نطفه ، دل آرام ، دوران خون به وضع طبیعی و بدن خالی از اضطراب باشد علی القاعده بچه به پدر و مادر شبیه خواهد شد. طبیعی ترین شکل برای فرزند شباهت به پدر و مادر است و طبیعی ترین حالت پدرو مادرمی تواند منشأ پیدایش آن شکل طبیعی باشد.

منبع : بحار جلد 14 ص379

 


نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 17 بهمن 1390 - 19:16

حدیث از حضرت فاطمه ی زهرا

دسته بندی : <-CategoryName->

1.   ره آورد خلوص در عبادت

 قالت فاطمة الزهراء سلام الله عليها: من أصعد إلی الله خالص عبادته، أهبط الله عزوجل إلیه أفضل مصلحته.

 فرمود: کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می‌کند (و فقط برای رضای او عمل می‌کند﴾ خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می‌كند.

 تحف العقول ص۹۶۰

 2.   مرگ محبان شهادت است

                                             

عَنْ فَاطِمَةُ بِنْتَ مذوسَى بْن ر جَعْفَر (ع)... عَنْ فَاطِمَةَ بِنْت ِرَسُول ِاللّهِ صَلَّى اللّه عَلَیه ِوَ آلِهِ وِ سَلَّمَ ، قالَتْ (سلام الله عليها): قَالَ رَسُولُ اللّه ِصَلَّى اللّه ِعَلَیه ِوَ آلِه ِوَ سَلَّمَ : «ألا مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آل ِمُحَمَّد ماتَ شَهِیداً.

 

فاطمه معصومه(س)، از دختر امام صادق (ع) روایتى نقل مي‌کند که سلسله سندش به حضرت فاطمه زهرا (س) مى‌رسد که آن حضرت مى‌فرماید: حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: «آگاه باشید! هرکس با محبّت آل محمّد ازدنیا برود شهید از دنیا رفته است.»

 عوالم العلوم، ج ٢١، ص ٣٥٣

 3.   دوستدار علی (ع﴾ سعادتمند است

 

 

 

 قالَتْ (سلام الله عليها): ان السعید، کل السعید، حق السعید من أحب علیا فی حیاته و بعد موته

 فرمود: همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

 شرح نهج البلاغه ج 2، ص 449 مجمع الزّوائد: ج 9، ص 132

 4.   معرفی خاندان پیامبر

 

 

 

قالَتْ (سلام الله عليها): نحن وسیلته فی خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته فی غیبه و نحن ورثه أنبیائه

 

فرمود: ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان خداییم و جایگاه نيکی‌ها، ما دلیل‌های روشن خداییم و وارث پیامران الهی.

 (شرح‌ نهج‌ البلاغه‌  ج‌ 16 ، ص‌ 211)

 5.   ثواب قرائت سوره‌های قرآن حدیث

 

 

 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 17 بهمن 1390 - 17:21

حدیث از حضرت علی (ع)

دسته بندی : <-CategoryName->

قالَ علیٌّ ( علیه السّلام ) :

  • هیچ دشمنی برای انسان٬ ستمگرتر از نفس او نیست.

 

منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل ٨۶ (لا)٬حدیث٣٢۴ .

---------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ ( علیه السّلام ) :

  • بنده ی شهوت اسیری است که از اسارت رهایی نخواهید یافت.

منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل ۵۵ ٬ حدیث١۵.

 

قالَ علیٌّ (ع) :

  • خوشا به حال آن که همیشه خدا را در نظر داشته و از گناه خویش بیمناک باشد.

منبع : غرر حکم٬ ج ٢ / فصل ۴۶ (طوبی)٬ حدیث٣.

---------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ (ع) :

  • هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل٧٧ ٬(مَن)٬حدیث۹-١۴۴٨.

----------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ (ع) :

  • نفوس خویش را به ترک عادت ها رام کنید.

 

منبع : غرر الحکم٬ ج ١/فصل٣٢ ٬ حدیث٣٨.

---------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ (ع) :

  • خشم وغضب صاحبش را هلاک می کند و زشتی های او را آشکار می سازد.

 

منبع : غرر الحکم٬ ج ١/فصل١ ٬حدیث ١٧٣٨.

---------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ (ع) :

  • کسی که نهان و آشکار٬ و کردار وگفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.

 

منبع : نهج البلاغه فیض الاسلام٬ص٨٨۴ ٬نامه ٢۶.

---------------------------------------------------------------------------------------

قالَ علیٌّ (ع) :

  • زبان عاقل در پشت قلب او جای دارد و قلب احمق پشت زبان اوست.

 

منبع : نهج البلاغه فیض الاسلام٬ص١١٠۶ ٬کلمات قصار٬ شماره٣۹.

 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 17 بهمن 1390 - 17:5

حدیث از پیامبر اکرم (ص)

دسته بندی : <-CategoryName->

1- آية المنافق ثلاث : اذا حدث كذب واذا وعد اخلف واذا اؤتمن خان
نشان منافق سه چيز است : 1 - سخن به دروغ بگويد . 2 - از وعده تخلف كند .3 - در امانت خيانت نمايد .

صحيح مسلم ، كتاب الايمان ، ح 89


2- لا ینال شفاعتی من اخر الصلوة بعد وقتها
کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید

(بحارالانوار،ج،83ص20)


3- أبغض الحلال الي الله الطلاق .
منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است .

سنن ابي داود ، كتاب الطلاق ، ح 1863


4- خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ.
بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار

(تنبیه الخواطر، ج2، ص123 )


5- ابن آدم اذا اصبحت معافي في بدنك آمنا في سربك عندك قوت يومك فعلي الدنياالعفاء .
فرزند آدم وقتي تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت يك روز خويش راداري ، جهانگر مباش .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 782 ، ح 8740


6- ابن آدم عندك ما يكفيك وانت تطلب ما يطغيك لا بقليل تقنع ولا بكثير تشبع .
فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 782 ، ح 8740


7- مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)


8- اتق دعوة المظلوم فإنما يسال الله حقه وان الله لن يضيع لذي حق حقه
از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 507 ، ح 7650


9- اتقوا الحجر الحرام في البنيان فانه اساس الخراب
از استعمال سنگ حرام در ساختمان بپرهيزيد كه مايه ويراني است .

كنز العمال ، ج 15 ، ص 405 ، ح 41575


10- اَلعِبادَهُ سَبعونَ جُزء، اَفضَلُها جُزءً طَلَبُ الحَلالِ
عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)

 


ادامه مطلب ... نویسنده: مرتضی عامری خواه | دو شنبه 17 بهمن 1390 - 16:50

آخرین مطالب

» fasdfasd
» sfsdfsdf
» sdadasdas
» همه چه هست
» همه چی هست
» تتننتاتن
» Key Code برای Call of Duty 4
» دانلود انیمیشن فوق العاده ی partly cloudy
» دانلود گل فوق العاده بارسلنا به چلسی در دقیقه ی 93 (جام ملت های اروپا)
» بررسی نوت بوک Asus K42D با پردازنده AMD
» ال جی تلویزیون سه بعدی ۵۵ اینچی OLED خود را با بدنه فیبر‌کربن و ضخامت ۴ میلیمتر رونمایی کرد
» تولید PSP GO متوقف شد
» کنسول جدید PlayStation 4 سونی، به زودی در بازار جهانی
» گرافیک Xbox 720 هم سطح فیلم Avatar خواهد بود
» قهوه خوشحال!
» ایکس باکس بعدی مجهز به پردازنده 16 هسته‌ای خواهد بود
» تجربه متفاوت بازی در کنسول Wii U نینتندو [E3 2012
» دانلود گل فوق العاده crist ronaldo
» یک چیز خیلی باحال
» لطیفه های زیبا
» پ ن پ (1)
» آیا می‌دانید ؟؟؟
» شایعه : احتمال ساخت و عرضه Xperia Play 2
» تلویزیون سه بعدی- 3D TV - LG / ال جي 47LX9500 - 3DTV
» ps3 vs xbox 360
» عوامل "قهوه تلخ" در انتظار تسویه حساب
» رمز و کد تقلب های بازی call of duty 4: Modern Warfare
» رمز های کانتر سورس
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (9)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (8)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (7)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (6)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (5)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (4)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (3)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (2)
» معرفی بخشی از بهترین انیمیشن های سال 2012 (1)
» آی او اس 6 به روایت تصویر
» معرفی نکسوس 7 - نخستین تبلت گوگل
» درآمد 150 میلیارد دلاری آیفون برای اپل طي 5 سال
» چرا بروز رسانی اندروید 4 برای اچ تی سی دیزایر اچ دی عرضه نمی شود؟
» تاریخ عرضه رسمی ویندوز 8 و تبلت سرفیس مایکروسافت مشخص شد
» مدرک 132 صفحه ای اپل برای اثبات کپی برداری سامسونگ از آیفون
» دلایل انتخاب سیستم عامل اندروید طبق بررسی اپل
» بهترین گوشی های سال از دید اتحادیه تصویربرداری و صوت اروپا (2012-2013)
» معرفی گلکسی نوت 2 توسط سامسونگ
» مشخصات عمومی سامسونگ Galaxy Camera
» بررسی تخصصی LG Optimus 3D
» عکس و مشخصات لامبورگینی
» مشخصات بوگاتی ویرون Bugatti Veyron
 

لینکستان

نویسنده ی محترم

اَبر برچسبها

                                                           
ADS

درباره ما